Valentijntjes.reismee.nl

Washington

We hebben heerlijk geslapen vannacht. En dat is mooi, want vandaag gaan we Washington DC bekijken. We hebben maar één dag hier dus we gaan met de metro naar het Witte Huis en boeken daar een tour op de Hop-on-Hop-off bus. Zo zien we in ieder geval al de hoogtepunten van de stad en zijn we vrij af te stappen waar we willen.

Maar goed, even terug naar het begin. We nemen de metro naar het Wiite Huis. Super vet om het nu in het echt te zien! Je ziet dit huis zo vaak op tv en nu staan we daar gewoon....We lopen ook even binnen bij het visitor center van The White House en zien daar een film van de binnenkant. Prachtig hoor hoe het eruit ziet en we horen daar ook dat de president met zijn gezin op de 2de verdieping woont en dat ze er echt een 'thuis' van maken.

We verlaten het visitor center en nemen de bus voor onze verdere rondtour. We stappen uit bij het Wasinghton Monument, al vaak op tv gezien maar zo is het toch wel machtig. We wandelen rondom en lopen dan naar het monument dat er is naar aanleiding van WOII.

Het is vandaag weer erg warm en we pauzeren regelmatig even in de schaduw. Voor Lizzy kochten we al een pet, om toch dat bolletje wat te beschermen.

We wandelen verder naar het Lincoln Monument en beklimmen daar de vele trappen om uiteindelijk Lincoln op een grote zetel te aanschouwen. Prachtig allemaal om te zien.

We eten wat en nemen de bus weer verder. Bijzonder stukje met de open dubbeldekker is de korte rit over de snelweg om zo ook het opstappunt van Arlington te bereiken. Het lijkt wel een achtbaan! We komen ook langs het Pentagon, en denken weer even aan die dag in 2001... Maar goed, we stappen uit dicht bij de metro die ons naar ons hotel brengt. Het is dan alweer tegen 5 uur.

We hebben het alledrie erg warm en nemen lekker een duik in het zwembad bij het hotel.

We zijn moe van alle indrukken en gaan na het eten lekker relaxen. Lizzy slaapt binnen 1 minuut en ook ik zal het deze avond niet laat maken...

Morgen gaan we weer op pad, laatste stop voordat we weer terug gaan naar Esther en Patrick. We gaan Philadelpia bekijken!

Naar Washington DC!

Na een toch niet verkeerde nacht in het motel rijden we rond 9 uur aan richting Washington. We hoeven nog maar 230 mijl (ca 400 km) dus we verwachten tussen 13 en 14 er wel te zijn. Dit loopt helaas anders. Er is een groot ongeluk gebeurd op Interstate 70 East en we worden allemaal omgeleid. Leo en ik denken terug aan de enorme file waar we afgelopen jaar bij Frankfurt in stonden (van 8 uur!) en hopen dat we nu vlugger verder kunnen. Dat lukt, we lopen een vertraging op van toch nog 2,5 uur en zijn dan ook pas na 16 uur in ons hotel in Arlington wat tegen Washington aanligt.

We frissen ons even op (het is weer ruim 30 graden) en gaan dan op weg om de US Arlington Cemetry te gaan bekijken. Hier liggen 400.000 Amerikaanse soldaten begraven. We doen daar een tour met een bus, want lopen is echt niet te doen. Het is toch wel indrukwekkend, waar je ook kijkt staan gedenkstenen.

We zien ook nog de wissel van de wacht bij het monument van de onbekende soldaat. Lizzy doet het af als 'saai', wat ik snap, aangezien je er niet mag praten, rennen en kaugum kauwen ;-). Gelukkig duurt deze ceremonie maar een kleine 10 minuten. Leo en ik vinden het wel mooi om te zien. We lopen naar de uitgang en daar is net een parade van militairen aan de gang. Deze pikken we ook nog even mee en dan gaan we terug naar het hotel. We zijn allemaal oververhit van het wandelen en nemen een snelle douche.

Onder ons hotel zit een restaurant en tegen 20.30 uur zitten we daar lekker aan de pizza's, Corona's en voor Lizzy een applejuice.

Morgen gaan we Washington DC bekijken, eens zien of Obama tijd heeft voor een bakkie thee :-)....

Sightseeing bij de Niagara Falls!

Daar zijn we weer na een dag zonder internet!

Wat is het leuk de reacties te lezen en te zien dat elke blog wel bijna 60 keer wordt bekeken! Super leuk!

Maar goed, dag 2 bij de Niagara watervallen. Zoals gezegd gaan we deze dag een tour maken met een Engelse dubbeldekker. Deze zal ons naar 4 bekende attracties brengen waar we ook meteen VIP entree hebben, dus niet wachten in de lange rijen. En dat is met de drukte hier echt wel wat waard. Bedankt nog Ess en Pat voor deze goede tip!

We vertrekken om 11 uur met de bus richting de eerste attractie Journey behind de Falls, oftewel een kijkje nemen achter de watervallen. We mogen via een speciale ingang naar binnen en krijgen daar alvorens we de lift ingaan een mooie poncho. We gaan met de lift naar beneden en dan staan we echt achter de Falls. Wat een kracht geeft dat water, niet normaal, alles trilt en we worden ook echt nat. Lizzy vindt het in de tunnels maar niks en is blij als we weer boven zijn. We rijden verder met de bus om een kijkje te nemen bij de wirlpool zoals ze dat noemen. We gaan met een kabelbaan over de rivier heen en weer terug. Je ziet dat er door de kracht van het water inderdaad wirlpools in het water ontstaan. Daar wil je in ieder geval niet in terecht komen. Hierna gaan we een kijkje nemen bij een klok die geheel in een mooi aangelegd bloemenprek ligt. Hier vragen we ook of we even aan het stuur van de dubbeldekker mogen, wat natuurlijk mag. En dan is het zover dat we op de Hornblower mogen (de Canadeense naam voor de boottrip Maid of the mist). Ook hier weer door VIP ingang waar we deze keer roze poncho's krijgen. Mooi gezicht is dat, heel de boot vol roze mensen! En deze boottocht is echt een gave ervaring, we worden compleet gedoucht als we dicht bij de watervallen komen, echt super gaaf, mooi en spectaculair!! Lizzy vindt het ook super en kan niet stoppen met lachen!

We kopen nog een souveniertje en gaan dan weer naar de auto, het is dan ongeveer 15.30 uur en we willen nog en stuk rijden richting Washington DC, waar we dinsdag willen aankomen. De rit is 400 mijlen (ca 650 km), dus elke kilometer kan maar gereden zijn.

We hebben helaas wat pech bij de Canadeense grens en we kunnen dus pas echt tegen 16.30 uur gaan rijden. We rijden door tot 20.30 uur en checken in in een motel. Niet geheel zuiver blijkt de vloer bij nadere inspectie, wat bij mij de rillingen bezorgt... Maar goed, het is maar voor 1 nachtje....

Op weg naar de Niagara Watervallen

Vanmorgen om 7.30 uur zijn we weggereden bij het huis van Esther en Patrick in Southbury, op naar de Niagara watervallen. Een hele rit van ongeveer 650 kilometer. We hebben een hotel aan de Canadeense kant, dus we gaan ook nog de grens over.

De reis gaat voorspoedig en zowel Leo als ik rijden een stuk. Dat gaat makkelijk met een automaat en de cruise erop, het enige waar we op moeten letten is dat we binnen de lijnen rijden. Bij de grens hebben we even wat oponthoud, alle paspoorten worden bekeken en zelfs moeten sommige de auto uitladen. Maar goed, we vinden ons hotel snel en na even opfrissen gaan we op naar de waterval!

Al van ver voelen we de miezer van de waterval... Wauw, wat een prachtig gezicht! Erg mooi en leuk om te zien zijn ook de boten die onder de watervallen doorvaren. De ene is helemaal vol met rode poppetjes en weer een andere helemaal blauw ingepakte mensjes.

Morgen gaan we een tour maken met een Engelse dubbeldekker die ons naar de verschillende attracties zal brengen, zoals de rondvaart op de boot (maid of the mist) langs de watervallen af en met een soort van kabelbaan over de watervallen heen. We (en jullie) gaan het zien. Voor nu maken we wat foto's en gaan verder op weg naar de straat waar het hier allemaal gebeurd, Clifton Hill. Wat een bizarre straat, je weet niet waar je moet kijken. We eten wat en Lizzy doet een rondje in een Fun House.

Vanavond is er nog vuurwerk en een lichtshow bij de waterval. We hebben geluk dat onze kamer uitkijkt richting de waterval en dat we op 7 hoog zitten. Ik kijk hier samen met Lizzy (als ze wakker blijft) en Leo loopt nog even naar de watervallen toe om wat mooie plaatjes te schieten.

Southbury, op naar de familie!

Het heeft even geduurd, maar daar zijn we weer!

Afgelopen donderdagmorgen zijn we met de trein uit New York vertrokken om een bezoek te gaan brengen aan mijn nichtje Esther, haar man Patrick en de kids Ryan en Hailey. Daar hebben we ontzettend veel zin in, we hebben ze alweer 9 maanden niet gezien en ze wonen prachtig in het zonnige Southbury in een huis met een eigen guesthouse en een heerlijk zwembad. Dat komt dus wel goed na de drukte van New York.

Donderdagmiddag vermaken we ons prima met relaxen aan de pool en vooral veel bijbuurten onder genot van een bottle of beer (of 2...). Erg gezellig weer!

Patrick moet vrijdag werken en is al om 6 uur de deur uit. Lizzy heeft op de kamer bij Ryan geslapen en die waren ook alweer wakker rond de klok van 6.30 uur.. Ach ja, geeft niks, deze dagen kunnen we even bijkomen. De kids liggen na het ontbijt in het zwembad en kunnen het prima samen vinden. Ze praten engels en nederlands door elkaar en komen daar samen prima in uit. Erg leuk om te zien. In de middag gaan we een klein rondje Southbury doen. We bezoeken de dam en een mooie waterval (Southford Falls) en gaan nog wat winkelen in de Target. Dit is echt een enorme winkel waar je echt alles kunt kopen. Lizzy en Leo scoren daar wat shirtjes.

's Avonds nemen Esther en Patrick ons mee naar het Texas Roadhouse, voor het echte amerikaanse gevoel. Je mag daar pinda's pellen en op de grond gooien en om de zoveel tijd gaat heel het personeel een line dance doen. Opa Willem en Oma Mieke hadden dat zeker meegedaan!

Dan is het alweer zaterdag en doe ik twee wasjes en maakt Leo samen met Patrick de auto verder in orde. We gaan ook weer de koffers pakken, want morgen daan we verder met onze reis. Het afscheid is maar voor even, aamgezien we de auto van Ome Jos meenemen en die dus volgende week weer netjes hier komen terugbrengen. Nog bedankt OJ en TY!!

Lizzy maakt nog een rondje in Hailey's barbie auto en ze mag van Patrick ook nog op het minitractortje het grasmaaien, dikke pret dus. We zijn gaan eten in een echte amerikaanse diner. Het leek een beetje op de Peach Pit uit Beverly Hills 90210.

Na het schrijven van dit blog gaan we nog even een laatste borrel drinken samen en dan lekker slapen. Morgen gaat de wekker om 6 uur, want we zijn van plan rond 7 uur te vertrekken. Er staan zo'n 600 kilometer op het programma richting de Niagare Falls in Canada!

Groetjes van ons allemaal!!

Laatste dag New York

De laatste dag alweer in New York! En wat is het leuk te zien dat er meegelezen wordt aan de andere kant van de oceaan!

We beginnen de dag met een heerlijk ontbijtje bij de Diner naast het hotel. Gebakken eitjes 'sunny side up', wat ons alledrie heerlijk smaakt.

We nemen de metro downtown en stappen uit bij de 23ste straat waar we het Flatiron Building bekijken. Dat is echt een raar plat gebouw.Tegenover het Flatiron zien we een heuse Legowinkel, daar moeten we natuurlijk even naar binnen. Lizzy zoekt een leuk poppetje uit (superwoman) voor bij haar collectie en we maken een paar mooie foto's van de inrichting.

We stappen weer in de metro en reizen verder naar Wall Street. Het financiële hart van Manhattan.Dit is niet heel spannend, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.

We stappen nabij Wall Street op de hop-on-hop-off bus voor een tour door Brooklynn. Het is inmiddels ruim 35 graden en we denken wat verkoeling op de bus te krijgen. Helaas staat de bus veel stil en voelt de wind als een föhn. We besluiten dan ook halverwege Brooklynn uit te stappen. Lizzy's en mijngezicht lijken inmiddels op een tomaat, dus langer blijven zitten is niet verantwoord. We eten en drinken wat en koelen een beetje af in de schaduw, alvoelt het daar nog tropisch.

We nemen de metro weer 'up' en gaan een kijkje nemen bij het Museum of American History. Een enorm museum met van alles over de aarde, de ruimte, de dieren van nu en van in de préhistorie en over de verschillende culturen die er over de wereld te vinden zijn. Het is een museum gericht op kinderen en je mag er dus aan heel veel dingen even voelen, wat erg leuk is en tot de verbeelding spreekt.

Het is dan alweer bijna 18 uur en onze voetjes zijn echt heel moe. Lizzy heeft alle dagen prima meegelopen, maar ook haar voeten zijn nuecht op. We besluiten dan ook om terug naar het hotel te gaan.

Morgen gaan we New York verlaten en gaan we met de trein naar Southbury waarmijn nichtje Esther en haar man Patrick en de kids Ryan en Hailey wonen. Daar hebben we heel veel zin in! Heerlijk even chillen bij hun aan het zwembad, wat heerlijk is na deze prachtige, zeer indrukwekkende dagen in New York City!!

Groetjes van ons!

New York part 2!

Vandaag alweer dag 2 van ons verblijf in New York.

We nemen deze morgen direct de metro richting het World Trade Centre downtown Manhattan en gaan daar in de buurt lekker ontbijten.

Dan gaan we naar het One Observatory Centre, de nieuwe tower van het World Trade Centre. Dit is de hoogste toren van New York en geopend sinds eind mei dit jaar, dus dat moeten we zien. Na eerst een security check mogen we naar de lift. Je wordt als het ware afgeschoten naar de 102ste verdieping...in een kleine 50 seconden staan we boven. We worden opgesteld in een rij en een verhaaltje met film flitst over de muur en dan gaan ineens de muren omhoog en hebben we een uitzicht..... echt niet normaal. Ik krijg er gewoon een brok van in m'n keel. Dit is indrukwekkend!! We lopen rond en maken vele foto's. Na een uurtje gaan we weer in bloedgang naar beneden.

We nemen een kijkje bij het 9/11 memorial, toch bizar wat hier is gebeurd in 2001. We vertellen Lizzy een stukje van de geschiedenis, al is dat nog wel moeilijk te snappen, dat doe wij immers niet eens.

We gaan verder richting de kade waar we de boot nemen om Manhattan vanaf het water te bekijken en om dichter bij het Statue of Liberty te komen. Prima boottocht, maar ook bloedje heet. Er is hier nu een heuse hittegolf gaande met gevoelstemperaturen van tegen de 40 graden, best heet dus. Maar ja, we mopperen niet, daar is het hier te mooi voor.

Na ruim een uur komen we van de boot af en brengen we een bezoek aan het Intrepid Museum. Dat is een oud vliegdekschip van de amerikaanse marine, welke nu als museum aan de rivier de Hudson ligt. We bekijken de vliegtuigen op het dek en mogen kijken in de stuurhut en en de plaats waar de bemanning sliep. Binnen in het vliegdekschip wordt een stukje geschiendenis verteld over wat het schip allemaal heeft gedaan in WOII en de golfoorlog. Ook is daar een kindergedeelte waar je in een helicopter mag zitten, een 4d rit maakt in een achtbaan (toch wel eng vond Lizzy) en waar je morse en andere zee dingen mocht doen.

Prima dagje weer dus. Nu zijn we even aan het afkoelen op de kamer. We gaan straks een lekkere pizza eten bij een tentje dat Little Italy heet, zijn we dit jaar toch een beetje in Italië...

Groetjes aan iedereen!!

New York!!

Dat we deze dag vroeg wakker zouden zijn door het tijdverschil van 6 uur hadden we wel verwacht, maar dat ons Lizzy al om 4 uur klaar wakker zou zijn....... Ze vermaakt zich gelukkig even zelf, zodat Leo en ik nog even door kunnen slapen. Om 6 uur zijn we dan toch allemaal wakker en gaan we ons maar douchen en aankleden. Om 7.30 uur zijn we op pad om ons eerste amerikaanse ontbijt te gaan nuttigen. We eten alledrie eieren met toast, en kunnen er mooi even tegen.

We nemen de metro naar de bekende 42th Street en halen daar de tickets voor de hop-on-hop-off bus op. De straat is, ondanks het vroege uur, al volop in beweging en we zien veel herkenbare dingen.

We wandelen naar Rockefeller Centre, waar we een kijkje nemen op The Top of the Rock. We gaan in ongeveer 20 seconden de 67 verdiepingen omhoog en genieten daar van het prachtige uitzicht.

Hierna nemen we de bus naar The Empire State Builing. Eenzelfde soort uitzicht, alleen van een hoogte van 86 verdiepingen. Wederom prachtig om te zien.

Dan wandelen we naar Times Square. Dit zien we altijd op tv!! Hoe gaaf is dat, om er nu zelf te lopen. We zien de Naked Cowboy, verschillende Disney figuren en dames met blote borsten die ze hebben geverfd in de kleuren van de vlag van de USA. Je mag er allemaal mee op de foto, als je ze maar wat tipgeld geeft... En slim als ze zijn, pakken ze Lizzy gewoon vast en wachten ze tot we geknipt hebben, ach ja, hun blij en Lizz een leuke foto.

We kijken ook nog even binnen bij Toys 'R Us en natuurlijk bij de M&M store. en besluiten dan om een bezoek te brengen aan Madame Tussaud. Wat zijn die beelden goed gemaakt en we vermaken ons daar dan ook prima.

We nemen rond 18 uur de bus terug naar het hotel om even uit te puffen en eten dan nog een hapje bij de diner naast het hotel. Het is dan 20.30 uur en zoals je zult begrijpen is ons Lizzy op... We gaan dan ook naar de kamer, waar Lizzy al snel slaapt en ik mooi de tijd heb jullie van onze eerste dagen te vertellen.