Valentijntjes.reismee.nl

Op weg naar de Niagara Watervallen

Vanmorgen om 7.30 uur zijn we weggereden bij het huis van Esther en Patrick in Southbury, op naar de Niagara watervallen. Een hele rit van ongeveer 650 kilometer. We hebben een hotel aan de Canadeense kant, dus we gaan ook nog de grens over.

De reis gaat voorspoedig en zowel Leo als ik rijden een stuk. Dat gaat makkelijk met een automaat en de cruise erop, het enige waar we op moeten letten is dat we binnen de lijnen rijden. Bij de grens hebben we even wat oponthoud, alle paspoorten worden bekeken en zelfs moeten sommige de auto uitladen. Maar goed, we vinden ons hotel snel en na even opfrissen gaan we op naar de waterval!

Al van ver voelen we de miezer van de waterval... Wauw, wat een prachtig gezicht! Erg mooi en leuk om te zien zijn ook de boten die onder de watervallen doorvaren. De ene is helemaal vol met rode poppetjes en weer een andere helemaal blauw ingepakte mensjes.

Morgen gaan we een tour maken met een Engelse dubbeldekker die ons naar de verschillende attracties zal brengen, zoals de rondvaart op de boot (maid of the mist) langs de watervallen af en met een soort van kabelbaan over de watervallen heen. We (en jullie) gaan het zien. Voor nu maken we wat foto's en gaan verder op weg naar de straat waar het hier allemaal gebeurd, Clifton Hill. Wat een bizarre straat, je weet niet waar je moet kijken. We eten wat en Lizzy doet een rondje in een Fun House.

Vanavond is er nog vuurwerk en een lichtshow bij de waterval. We hebben geluk dat onze kamer uitkijkt richting de waterval en dat we op 7 hoog zitten. Ik kijk hier samen met Lizzy (als ze wakker blijft) en Leo loopt nog even naar de watervallen toe om wat mooie plaatjes te schieten.

Monique

Gaaf allemaal! Benieuwd naar de kabelbaantrip! :-)

Liesbeth

Ik bliek ook mee. De boot; maid of the mist, is gebruikt bij een special van BZN. Zij voeren daarmee onder de waterval door.
Veel plezier nog en een dikke knuffel voor Lizzy XXX.