Valentijntjes.reismee.nl

Naar Key West en door naar Fort Lauderdale (Miami)

Vandaag gaan we op weg Key West. Een rit van 225 mijlen, dat op zich wel meevalt, maar op de weg naar de Keys (ca 120 mijlen mag je niet harder dan 35 of 45 mijl per uur, dus we verwachten er toch een uurtje of 6 op te rijden.

Na het ontbijt, dat een keer bij het hotel inbegrepen was, gaan we op weg. We rijden de Everglades uit en gaan zuidwaarts richting Key Largo, daar waar de weg over alle keys begint en ons uiteindlijk bij Key West zal brengen, het aller zuidelijkste stukje land van Florida. Alle eilanden zijn geschakeld door bruggen en er is 1 baan heen en 1 baan terug. Het is behoorlijk druk en we staan ook nog een tijdje in de file. Maar goed, rond 15 uur zijn we bij ons hotel. Prachtig hotel overigens weer.

We kleden ons om en gaan naar het strand om te gaan snorkelen en waar ik met Lizzy een zandkasteel ga bouwen, want dat heb ik beloofd! We vinden een plekje en Leo is al in het water met z’n snorkel op weg naar de rotsen een stukje verder op om te gaan kijken of de onderwaterwereld hier echt zo mooi is. Na een half uurtje komt hij ons vol enthousiasme halen, het is gaaf! Vele visjes in allerlei kleuren, het lijkt wel een aquarium. Gedrieën gaan we de zee in om dat te gaan bekijken. En inderdaad, wauw, wat een hoop visjes en wat een mooie kleuren! Lizzy ziet de vissen uit de musical Finding Nemo, lache! Na het bouwen van het zandkasteel ga ik even lekker in de zon liggen, terwijl Leo en Lizzy nog een keer gaan kijken naar al het moois onder water.

In de avond nemen we een kijkje op Duval Street, dé straat van het eiland volgens de boekjes. En inderdaad, hier zijn volop bars, disco’s en travestietententen, met dito geklede damesheren voor de deur om klanten binnen te lokken. Lizzy kijkt met grote ogen naar een zeker 2 meter grote ‘dame’ met netpanty’s en een veel te strak glitterjurkje en snapt niet precies waarom ze dat nu doen… We eten een hapje, halen wat biertjes en gaan lekker op de kamer nog even relaxen!

En dan is het alweer woensdag, vandaag op weg naar onze laatste stop waar we 2 nachtjes zullen blijven, voordat we weer naar het mooie Best reizen. Ook weer fijn na 4 weken op avontuur geweest te zijn.

We rijden dezelfde weg van Key West terug en we zijn rond 15.30 uur bij ons hotel in Fort Lauderdale, even boven Miami. We hebben een hotel geboekt met uitzicht op de oceaan, prachtig is dat vanaf de 7de etage!

Lizzy en ik nemen nog een lekkere duik in het zwembad en we lopen nog wat rond in de omgeving van het hotel en gaan dan naar de kamer. Lekker slapen en relaxen. Morgen hebben we nog een leuke dag voor de boeg. Eerst gaan we shoppen, dan nog wat zwemmen en dan willen we naar Miami gaan, Ocean Drive moeten we toch minimaal één keer op en neer hebben gereden…:-).

Ineke.

Ja lieverds en dan nadert inderdaad het einde van deze volgens mij onvergetelijke reis. Weet niet of we nog contact hebben maar anders hele goede reis en wel thuis. We zien jullie op Schiphol. xxx