Valentijntjes.reismee.nl

Fort Myers

En weer zijn we twee dagen verder….

Vanuit onze villa in Orlando gaan we op weg naar Fort Myers. We gaan via Clearwater waar we een stop zullen maken en even lekker in de zee gaan zwemmen. De rit is een prachtige over lange bruggen over het water. De westkant van Florida bestaat uit vele eilandjes die met bruggen zijn verbonden. Mooi om te zien! We zijn rond het middaguur in Clearwater en vinden recht voor het strand een parkeerplekje. We kopen wat drinken en gaan het strand op. Prachtig is het hier, wit, super zacht zand en helder water! Na een anderhalf uur gaan we weer richting de auto waar we een broodje eten en vervolgen de reis naar Fort Myers. We komen nog over een knap stukje bouwwerk. Een brug van 7 mijlen lang, genaamd de Sunshine Skyway. We stoppen om wat plaatjes te schieten, echt super gemaakt!

We hebben een hotel aan het strand geboekt en bij aankomst worden we getrakteerd op een prachtig plaatje! We kijken zo vanuit onze kamer het strand op, heerlijk!

We vinden via Tripadvisor een top restaurant, genaamd Heidi! Ze is een Duitse en ze serveren dus wienerschnitzels. Lekkerrr en we bestellen alle drie een overheerlijke schnitzel, uiteraard met een pul bier/apfelsaft.

We boeken deze avond nog een boottrip voor zondagochtend. Deze staat erg goed aangeschreven en we gaan met deze trip op zoek naar dolfijnen en andere wilde dieren die hier in de baaien leven. We zijn benieuwd!

Zondag zijn we op tijd op, want om 9 uur vertrekt de boot. We zijn slechts met 13 personen op een boot waar er anders 50 op kunnen. Einde van het seizoen is de verklaring, dus we hebben een soort VIP uitje.

Nog geen 10 minuten zijn we onderweg en we zien dolfijnen op afstand. Ze spelen met een stok en dat is al leuk om te zien. De kapitein geeft aan gas te gaan geven en dat er dan kans is dat de dolfijnen in de stroming van de boot mee gaan zwemmen, dat is een leuk spelletje voor ze. En inderdaad, binnen de kortste keren zwemmen er een stuk of 8 dolfijnen achter de boot aan, prachtig mooi gezicht! En wat een geluk dat we ze zo vlug al zien. Ze houden dit een minuut of 5 vol, dus tijd genoeg ze goed te zien. Even later zien we nog een zeekoeien, prachtige vogels (arend, reigers en pelikanen) en nog een reuzeschildpad. We meren aan op een eiland om even te zwemmen en schelpen te zoeken. Hier is het ook weer ontzettend mooi, we nemen een duik en vinden inderdaad prachtige schelpen. Daarna varen we terug. Helaas op de terugweg geen dieren meer gespot. Dit was een geweldige ochtend en we besluiten na de lunch lekker bij het hotel aan het strand/zwembad te gaan relaxen/spelen/lezen. Bijkomen van weer prachtige indrukken!

Morgen gaan we weer verder, op naar de Everglades!

Ineke en Leo.

Fijn weer te lezen hoe het was en wat een geweldige foto's. We genieten echt mee hoor.