Valentijntjes.reismee.nl

Sightseeing bij de Niagara Falls!

Daar zijn we weer na een dag zonder internet!

Wat is het leuk de reacties te lezen en te zien dat elke blog wel bijna 60 keer wordt bekeken! Super leuk!

Maar goed, dag 2 bij de Niagara watervallen. Zoals gezegd gaan we deze dag een tour maken met een Engelse dubbeldekker. Deze zal ons naar 4 bekende attracties brengen waar we ook meteen VIP entree hebben, dus niet wachten in de lange rijen. En dat is met de drukte hier echt wel wat waard. Bedankt nog Ess en Pat voor deze goede tip!

We vertrekken om 11 uur met de bus richting de eerste attractie Journey behind de Falls, oftewel een kijkje nemen achter de watervallen. We mogen via een speciale ingang naar binnen en krijgen daar alvorens we de lift ingaan een mooie poncho. We gaan met de lift naar beneden en dan staan we echt achter de Falls. Wat een kracht geeft dat water, niet normaal, alles trilt en we worden ook echt nat. Lizzy vindt het in de tunnels maar niks en is blij als we weer boven zijn. We rijden verder met de bus om een kijkje te nemen bij de wirlpool zoals ze dat noemen. We gaan met een kabelbaan over de rivier heen en weer terug. Je ziet dat er door de kracht van het water inderdaad wirlpools in het water ontstaan. Daar wil je in ieder geval niet in terecht komen. Hierna gaan we een kijkje nemen bij een klok die geheel in een mooi aangelegd bloemenprek ligt. Hier vragen we ook of we even aan het stuur van de dubbeldekker mogen, wat natuurlijk mag. En dan is het zover dat we op de Hornblower mogen (de Canadeense naam voor de boottrip Maid of the mist). Ook hier weer door VIP ingang waar we deze keer roze poncho's krijgen. Mooi gezicht is dat, heel de boot vol roze mensen! En deze boottocht is echt een gave ervaring, we worden compleet gedoucht als we dicht bij de watervallen komen, echt super gaaf, mooi en spectaculair!! Lizzy vindt het ook super en kan niet stoppen met lachen!

We kopen nog een souveniertje en gaan dan weer naar de auto, het is dan ongeveer 15.30 uur en we willen nog en stuk rijden richting Washington DC, waar we dinsdag willen aankomen. De rit is 400 mijlen (ca 650 km), dus elke kilometer kan maar gereden zijn.

We hebben helaas wat pech bij de Canadeense grens en we kunnen dus pas echt tegen 16.30 uur gaan rijden. We rijden door tot 20.30 uur en checken in in een motel. Niet geheel zuiver blijkt de vloer bij nadere inspectie, wat bij mij de rillingen bezorgt... Maar goed, het is maar voor 1 nachtje....

Cindy

Gaaf weer hoor!!! En schitterende kleedjes inderdaad, dat geel en roze:-))