Valentijntjes.reismee.nl

New York part 2!

Vandaag alweer dag 2 van ons verblijf in New York.

We nemen deze morgen direct de metro richting het World Trade Centre downtown Manhattan en gaan daar in de buurt lekker ontbijten.

Dan gaan we naar het One Observatory Centre, de nieuwe tower van het World Trade Centre. Dit is de hoogste toren van New York en geopend sinds eind mei dit jaar, dus dat moeten we zien. Na eerst een security check mogen we naar de lift. Je wordt als het ware afgeschoten naar de 102ste verdieping...in een kleine 50 seconden staan we boven. We worden opgesteld in een rij en een verhaaltje met film flitst over de muur en dan gaan ineens de muren omhoog en hebben we een uitzicht..... echt niet normaal. Ik krijg er gewoon een brok van in m'n keel. Dit is indrukwekkend!! We lopen rond en maken vele foto's. Na een uurtje gaan we weer in bloedgang naar beneden.

We nemen een kijkje bij het 9/11 memorial, toch bizar wat hier is gebeurd in 2001. We vertellen Lizzy een stukje van de geschiedenis, al is dat nog wel moeilijk te snappen, dat doe wij immers niet eens.

We gaan verder richting de kade waar we de boot nemen om Manhattan vanaf het water te bekijken en om dichter bij het Statue of Liberty te komen. Prima boottocht, maar ook bloedje heet. Er is hier nu een heuse hittegolf gaande met gevoelstemperaturen van tegen de 40 graden, best heet dus. Maar ja, we mopperen niet, daar is het hier te mooi voor.

Na ruim een uur komen we van de boot af en brengen we een bezoek aan het Intrepid Museum. Dat is een oud vliegdekschip van de amerikaanse marine, welke nu als museum aan de rivier de Hudson ligt. We bekijken de vliegtuigen op het dek en mogen kijken in de stuurhut en en de plaats waar de bemanning sliep. Binnen in het vliegdekschip wordt een stukje geschiendenis verteld over wat het schip allemaal heeft gedaan in WOII en de golfoorlog. Ook is daar een kindergedeelte waar je in een helicopter mag zitten, een 4d rit maakt in een achtbaan (toch wel eng vond Lizzy) en waar je morse en andere zee dingen mocht doen.

Prima dagje weer dus. Nu zijn we even aan het afkoelen op de kamer. We gaan straks een lekkere pizza eten bij een tentje dat Little Italy heet, zijn we dit jaar toch een beetje in Italië...

Groetjes aan iedereen!!

Monique

Wauw, gaaf allemaal zeg! Zooo benieuwd naar al jullie foto's straks!

Jos en Yvonne

Geweldig om te lezen hoe jullie genieten. En dat kunnen we ons goed voorstellen, we hebben veel dezelfde dingen gezien. We reizen mee!!!! Veel plezier samen!!!

Leo en Ineke.

Hoi luitjes wat een prachtige verhalen en mooie foto's, je kunt zien en lezen dat het genieten is. Fijn dat we er een beetje bij mogen zijn. xxxx

Cindy

Gaaf hoor!!!
Veel plezier ook morgen bij Patrick,Esther en de kids!
X

Tante Henny

leuk om jullie te volgen ik geniet ook weer waar wij ook geweest zijn groetjes van ons

Houtje

Indrukwekkend zeken WTC !!