Valentijntjes.reismee.nl

The Everglades

Vandaag gaan we op weg naar The Everglades. Een kort ritje van een mijl of 60, dus echt haast hebben we niet. We rijden rond 9.30 uur weg in Fort Myers.

We willen een airboottocht gaan doen in de Everglades, want dat hoort er toch wel bij als je hier bent.

We boeken een tour bij Captain Mitch, een van de vele aanbieders van airboottours hier in de Everglades. Goede business blijkt, want we moeten een uurtje wachten op onze tour. Lizzy vindt ’t allemaal maar niks en wil eigenlijk niet mee. Dus dat uur wachten duurde voor haar erg lang…

We begonnen de tour rustig en de captain legde de boot direct stil bij een vrouwtjes alligator die bij haar nest aan het waken was. We konden echt heel dichtbij komen, mooi om te zien. Daarna gingen we door en gaf de captain gas… Gaaf zo hard als die airboot over het water raast! Hij maakte wat bochten en raasde over hoog gras, echt leuk.

We zoeken verder naar alligators, maar ze zijn niet gewillig vandaag. We spotten er nog één, maar die verstopt zich direct in het hoge gras. Minder geluk dan gister bij de dolfijnen, maar goed.

Bij terugkomst van de tour mogen we allemaal een baby krokodil vasthouden, dan zijn ze nog schattig.

We rijden verder naar Everglade City om wat te lunchen. Dat valt wat tegen, dit is echt een gehucht en er is niks te beleven. We vinden wel een restaurant met een auto of 10 voor de deur, dus daar stoppen we dan ook. Leo en Lizzy delen een reuzepizza en ik neem brood met vis. Van de pizza zijn nog 3 punten over, dus als heuse Amerikanen nemen we die mee in een ‘doggybag’ en zullen die als avondeten verorberen.

Rond 15.30 uur zijn we bij ons hotel voor de nacht, ziet er mooi uit en we kleden ons snel om, om een duik te nemen in het zwembad. Nog geen 10 minuten nadat we erin liggen begint t te regenen, een echte tropische bui, en die zijn goed. De zon schijnt echter ook nog dus we blijven nog zwemmen, koud is het niet, de temperatuur blijft 30+. Als het echt begint te donderen en bliksemen gaan we er toch maar uit.

We lopen even naar het winkeltje bij het hotel en haventje en daar ligt een alligator van een 2,5 meter in het water. Volgens de eigenaar van de winkel woont hij daar.

Morgen gaan we weer verder met onze reis, we gaan naar Key West. Dit is echt het aller zuidelijkste puntje van Florida en om daar te komen moeten we over tig eilandjes die door bruggen aan elkaar zijn geschakeld. Als het goed is moet in Key West super kunnen snorkelen omdat er een prachtige onderwaterwereld is.

Groetjes weer aan iedereen en super te zien dat er zo wordt meegelezen!! X

leo en ineke.

Wij wensen jullie weer een fijne dag. Nu begint het einde van de vakantie in zicht te komen voor jullie maar ook voor ons. Zijn benieuwd hoe het snorkelen gaat.