Valentijntjes.reismee.nl

Washington

We hebben heerlijk geslapen vannacht. En dat is mooi, want vandaag gaan we Washington DC bekijken. We hebben maar één dag hier dus we gaan met de metro naar het Witte Huis en boeken daar een tour op de Hop-on-Hop-off bus. Zo zien we in ieder geval al de hoogtepunten van de stad en zijn we vrij af te stappen waar we willen.

Maar goed, even terug naar het begin. We nemen de metro naar het Wiite Huis. Super vet om het nu in het echt te zien! Je ziet dit huis zo vaak op tv en nu staan we daar gewoon....We lopen ook even binnen bij het visitor center van The White House en zien daar een film van de binnenkant. Prachtig hoor hoe het eruit ziet en we horen daar ook dat de president met zijn gezin op de 2de verdieping woont en dat ze er echt een 'thuis' van maken.

We verlaten het visitor center en nemen de bus voor onze verdere rondtour. We stappen uit bij het Wasinghton Monument, al vaak op tv gezien maar zo is het toch wel machtig. We wandelen rondom en lopen dan naar het monument dat er is naar aanleiding van WOII.

Het is vandaag weer erg warm en we pauzeren regelmatig even in de schaduw. Voor Lizzy kochten we al een pet, om toch dat bolletje wat te beschermen.

We wandelen verder naar het Lincoln Monument en beklimmen daar de vele trappen om uiteindelijk Lincoln op een grote zetel te aanschouwen. Prachtig allemaal om te zien.

We eten wat en nemen de bus weer verder. Bijzonder stukje met de open dubbeldekker is de korte rit over de snelweg om zo ook het opstappunt van Arlington te bereiken. Het lijkt wel een achtbaan! We komen ook langs het Pentagon, en denken weer even aan die dag in 2001... Maar goed, we stappen uit dicht bij de metro die ons naar ons hotel brengt. Het is dan alweer tegen 5 uur.

We hebben het alledrie erg warm en nemen lekker een duik in het zwembad bij het hotel.

We zijn moe van alle indrukken en gaan na het eten lekker relaxen. Lizzy slaapt binnen 1 minuut en ook ik zal het deze avond niet laat maken...

Morgen gaan we weer op pad, laatste stop voordat we weer terug gaan naar Esther en Patrick. We gaan Philadelpia bekijken!