Valentijntjes.reismee.nl

Naar Daytona en Saint Augustine

Deze morgen ben ik samen met Lizzy de dag begonnen met een duik in ons zwembad. Heerlijk meteen uit bed een plons en daarna douchen en ontbijten!

Vandaag gaan we een stukje naar het noorden van Florida. We gaan een kijkje nemen bij het racecircuit van Daytona en we gaan naar het oudste plaatsje van Amerika, St. Augustine.

De tour die we willen gaan doen bij het Daytona racecircuit begint om 11.30 uur. Rond 9.30 uur zitten we dan ook in de auto, want het is een dik uur rijden. Het verkeer zit mee en we zijn er keurig op tijd. We maken een tour met een trollykar die ons een stuk over het circuit meeneemt en ook bij de pitsstraat en achter de schermen komt. Erg leuk om een keer te zien voor Lizzy en mij, maar Leo geniet van dit uitstapje toch wel het meest!

Daarna rijden we door naar St. Augustine, dat is nog een uurtje verder. Rond 13.30 uur zijn we daar. We parkeren de auto in het oude centrum en gaan op zoek naar een tentje om wat te eten. Daarna wandelen we door het centrum en kijken rond bij de winketjes. Het is een gezellig stadje en er is alles aangedaan om het 'oude' te behouden.

Na een lekkere wandeling stappen we in de auto en rijden een stukje verder naar het strand van St. Augustine, en wat voor één! Mooi wit, lekker zacht zand...prachtig om te zien en heerlijk om in te zwemmen volgens ons Lizz!

Voor we het weten is het alweer 17.30 en we moeten nog 2 uur terug rijden. Dat is niet zo erg, want we hebben de tijd natuurlijk aan ons zelf.

We doen nog even wat boodschappen voor het ontbijt voor morgen en dan nemen Leo en Lizzy nog even een plons!

Morgenochtend hebben we niks op de planning staan, dan zal ik een wasje draaien en zullen we lekker zwemmen. In de loop van de middag gaan we winkelen bij een Premium Outllet. Daar zitten wel 200 merkkledingwinkeltjes bij elkaar tegen wat ze zeggen dumpprijzen. We gaan het zien! Daarna gaan we een kijkje nemen en eten bij Downtown Disney, dat is een straat met allerlei Disneydingen en restaurantjes bij elkaar.

Leuk om te zien dat er nog steeds volop meegelezen wordt! Groetjes weer van ons!