Valentijntjes.reismee.nl

Via Philadelphia, naar Ess en Patrick en door naar Orlando!

Het heeft weer even geduurd, maar daar zijn we weer.

Donderdag zijn we op weg naar Philadelphia gegaan, onze laatste stop alweer voordat we nog 2 nachtjes bij Esther en Patrick en de kids zullen verblijven, alvorens we naar Orlando vliegen.

Het rijden gaat goed en we zijn rond 14 uur in Philadelphia. We rijden eerst naar de beroemde Rocky Steps, de trappen die bekend zijn geworden door de filma van Rocky. Ook wij rennen de trap op en juichen als we boven aan staan, haha. En we zijn niet de enige...

Ons hotel ligt downtown, dus we kunnen overal lopend naartoe. We gaan, na even opgefrist te zijn, op weg naar de Liberty Bell. De bel die beroemd staat als symbool voor de vrijheid. We lopen een soort van expositie hiervoor door en zien dan de 'Bell'. We hebben net geluk want na het maken van onze foto's stormen er zo'n 50 japanners op de 'Bell' af om vlug een plaatje te schieten. Stom gezicht blijft dat.

We lopen verder en komen bij de ingang van het gebouw waar lang geleden de onafhankelijkheidsverklaring van Amerika is getekend, de Independence Hall. Een dame verteld ons het verhaal hoe dat toen er aan toe ging. Interessant om te horen voor ons, Lizzy vond dat gedeelte vooral saai. Te meer omdat ze er natuurlijk niks van kan verstaan. De middag is dan alweer voorbij en we gaan nog even shoppen bij Macy's, op de kinderafdeling natuurlijk! Liz scoort 2 shirtjes en is er helemaal blij mee! We gaan eten bij het HardRockCafé, wat erg lekker is en ook erg leuk.

De volgende ochtend scoren we een ontbijtje en gaan op pad naar Southbury, naar Ess, Pat en de kids. Heerlijk vooruitzicht na een week veel gezien en gedaan te hebben. Lekker met de voetjes in het zwembad, biertje in de hand, bbq aan.....

We rijden na een uurtje of 4 dan ook de oprijlaan op en het voelt een beetje als thuiskomen! Esther en de kids verwelkomen ons weer aller hartelijkst en nog voor de koffers op onze kamer zijn, ligt Lizzy al met Ryan en Hailey in het zwembad. Ze kletsen weer heerlijk 2 talen door elkaar, en weer gaat dat prima. Patrick is er rond etenstijd en we buurten de avond vol.

Zaterdagmorgen brengen we met z'n allen een bezoek aan de supermarkt Stue Leonards, dit is de oudste supermarktketen in de USA en in die supermarkten staan allerlei dieren en andere poppen opgesteld die door een druk op de knop een liedje zingen of iets anders leuks doen. Leuk om te zien en wat maken die amerikanen van alles een belevenis zeg, niet normaal. We kopen vlees voor de bbq voor deze avond, want de familie van Patrick komt eten en kletsen.

Het is weer een gezellige middag en we sluiten de dag, en ons bezoek, af met marsmallows roosteren, vuurwerk afsteken en lekker kletsen met een pintje/wijntje in de hand bij de vuurkorf.

En dan is het zondag... Om 8 uur rijden we (na toch een klein traantje van Suus en Ess bij het afscheid) aan naar Newark International Airport. Deel twee van ons bezoek aan de States gaat beginnen, op naar Florida, the Sunshine State.

Alles loopt naar wens en we mogen even een kijkje nemen in de cockpit. We landen eerder dan verwacht, halen onze bagage op en onze huurauto voor deze 2 weken. We zoeken een Rav4 SUV uit, een zwarte! Chique bak is het.

Op naar de Villa die we gehuurd hebben voor de eerste 6 dagen, vanuit hier gaan we dingen in en rondom Orlando ondernemen. We staan binnen 30 minuten voor de villa, spannend.... Na het intoetsen van de code om binnen te komen, staan we met z'n drieën raar te kijken. De villa is niet schoon, er staat eten in de koelkast en de bedden zijn niet opgemaakt, wat is dit!! We bellen met de beheerder van het huis, welke natuurlijk niet opneemt en ik spreek in dat ze dringend moet terugbellen. Gelukkig doet ze dat binnen 10 minuten. Er is sprake van een misverstand en ze hadden ons pas morgen de 10de augustus verwacht. Foutje van hun blijkt al snel. Ze pakt het meteen goed op en binnen no-time heeft ze een kamer voor ons geboekt in een 5 sterren hotel (Omni Hotel Resort Orlando) zowat tegenover de villa. En ze zorgt ervoor dat we morgen rond 10 uur in de villa kunnen, die dan zoals ze belooft heeft helemaal spik en span is.

Inmiddels is het dan al bijna 7 uur en hebben we honger, we eten wat en gaan bij het hotel relaxen. Morgenvroeg staat eerst nog even de waterbaan van het hotel op het programma, we nemen het er maar gewoon van!